Sprawdzona dieta dla dwulatka

Dieta dla dwulatka może zawierać wafle ryżowe, chrupkie pieczywo, a nawet grzanki. Zamiast kupować przeciery owocowe w słoiczkach lepiej wybrać gruszkę, jabłko lub inne naturalne owoce.

Posiłki w diecie

Dzieci dwuletnie mogą już jeść normalne kanapki z pomidorem. Dla niejadków można przygotować nawet tosty oraz pieczone udko kurczaka. Dwulatki zazwyczaj posiadają już wszystkie zęby trzonowe, dlatego mogą bez większych problemów zjeść rzodkiewkę, paprykę, a nawet marchewkę. Wcześniej dziecko spożywało jedynie kaszki oraz puree z ziemniaków, dlatego trochę ciężko może być się nagle przestawić. Najlepiej robić to w delikatny sposób i po kolei zapoznawać malucha z nowymi smakami. Na początku warto przygotować jedzenie, które łatwo pogryźć. Może to być ryż, kluski lub jarzyny gotowane. Do kanapek najlepiej pasuje pieczywo miękkie. Można wykorzystać najróżniejsze pasty oraz twarożek. Na śniadanie dobrym pomysłem są kanapki z pastą jajeczną i pomidorem. Na obiad może być pieczona ryba z ziemniakami, jarzyny z mielonym mięsem i ryżem lub kotlety z jajka. Jest wiele możliwości, ponieważ dwulatek może już jeść praktycznie wszystko. Należy jednak unikać ostrych przypraw oraz produktów, ponieważ podniebienie dziecka jest wciąż mocno wrażliwe. Na deser można przygotować galaretkę, jogurt z kawałkami owoców lub gotowane owoce. W początkowym okresie życie dziecko uczy się bardzo szybko, dlatego warto już teraz kształtować zdrowe nawyki.

Dobór przekąsek

Dieta nie powinna zawierać dużo słodyczy, a jeden deser dziennie jest wystarczający. Dobrą alternatywą dla cukierków są owoce suszone lub płatki śniadaniowe słodzone miodem. W przypadku owoców suszonych należy jednak uważać, ponieważ czasami są one chemicznie konserwowane. Ważną rolę odgrywają także przekąski, którymi mogą być surowe warzywa, owoce, jogurty oraz naturalne wafle ryżowe. Warzywa zawierają wiele witamin, które są niezbędne dla rozwoju dziecka, dlatego dobrze jest spożywać ich jak najwięcej. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku owoców, które jednak zawierają dużo cukru. Najzdrowsze jest mięso białe, takie jak indyk, królik i kurczak. Dziecko powinno jeść także rybę przynajmniej raz w tygodniu. Ryby zawierają jod oraz zdrowe tłuszcze, które są bardzo ważne dla ogólnego rozwoju organizmu. Dwulatki mogą już jeść jajka, które zawierają żelazo, białko oraz witaminę B12. Jedno jajko dziennie nie powinno zaszkodzić, dlatego nie trzeba martwić się o cholesterol. Najlepszym źródłem wapnia jest oczywiście mleko oraz przetwory mleczne. Żeby układ nerwowy mógł się rozwijać prawidłowo należy spożywać tłuszcze zwierzęce.

Redakcja agagu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *