Kto powinien zaiwestować w gadżety reklamowe dla dzieci?
Data publikacji 1 września 2023
Dzieci mimowolnie są uczestnikami rynkowej gry. Producenci zabawek urzekają ich swoimi reklamami, a ci od słodkości wmawiają, że przekąski są nie tylko pyszne, ale też stanowią źródło energii potrzebnej każdego dnia. Do łask najmłodszych starają się wkraść też ci, którzy mają propozycję dla ich rodziców – to oni najczęściej wypuszczają na rynek reklamowe gadżety dla dzieci. O tym, w jakich branżach warto je wykorzystać oraz jak zrobić to nienachalnie i z gustem, przeczytasz poniżej.
Dzieci to też klienci
Firmy, które tworzą produkty i usługi kierowane do najmłodszych, na pewno powinny też zainwestować w gadżety dla dzieci. Tu mechanizm działania jest prosty – dzieci są potencjalnymi klientami, więc to je trzeba przekonać do swojej marki. Jeśli dziecko będzie kojarzyć markę odzieży albo artykułów szkolnych z przyjazną maskotką, najprawdopodobniej poprosi rodziców o kupno tego, które oferuje.
Ci, którzy tworzą produkty dla najmłodszych, np. kosmetyki do pielęgnacji, często wybierają gadżety typu maskotki, grzechotki, śliniaki dla najmłodszych. Choć kilkumiesięczne niemowlę nie podejmuje tu żadnej decyzji konsumenckiej, jego rodzice są bardziej skłonni wybrać produkty tej marki, która zaoferowała dziecku dodatkową gratyfikację.
Dorośli lubią, gdy ktoś docenia ich dzieci
Jeśli chcesz trafić z ofertą do dorosłych, którzy są rodzicami, gadżety dla dzieci pomogą ci zyskać ich przychylność. Wszystko dlatego, że rodzice lubią, kiedy ktoś zauważa fakt, że mają dzieci. Pluszowe breloczki, maskotki, układanki i drobne zabawki ucieszą nie tylko najmłodszych. Radość w oczach dziecka docenią przede wszystkim dorośli. Tym samym, najpewniej całkowicie podświadomie, będą chcieli się odwdzięczyć, kupując twoje produkty lub usługi.
Duże marki chętnie wypuszczają na rynek gadżety dla najmłodszych. Wielu z nich angażuje się także w kampanie społeczne kierowane do tej grupy wiekowej. Nikt nie podważa czystości ich intencji, jednak nie bez znaczenia jest to, że dzięki temu poprawiają swój wizerunek w oczach dorosłych.
Jak wybrać gadżety dla dzieci?
Gadżety reklamowe dla najmłodszych muszą być przede wszystkim bezpieczne. Nie wolno dopuszczać do tego, by kupujący (w tym wypadku rodzic) zaczął kojarzyć firmę z zagrożeniem, bo zabawka dla dziecka zawierała małe łatwe do połknięcia elementy. Dobrze jest także brać pod uwagę fakt, że wiele dzieci korzysta z zabawek w niekonwencjonalny sposób. Tym samym należy zadbać o to, by maskotka nie rozpadła się po pierwszym praniu, a autko przetrwało upadek ze stołu na podłogę.
Wdrażając strategię marketingową w swojej firmie, warto brać pod uwagę także dzieci. W wyborach zakupowych większość konsumentów kieruje się emocjami. Te związane z dziećmi są najsilniejsze. Dlatego warto o nie zadbać i zainwestować w gadżety reklamowe dla dzieci.